home

Ook dit jaar hebben Rene en ik weer een heerlijke vakantie gehad. Al jaren zijn we fan van Italie en dus ook dit jaar zijn we weer die kant op gegaan. We wilden richting Rome gaan maar op het laatste moment kwamen we op het idee om naar Elba te gaan. Een eiland van Italie, weer eens wat anders!
Rene en ik zijn allebei gek op snorkelen en Elba schijnt een goede snorkelplek te zijn, helemaal goed dus!
Zoals overal in Europa was het daar ook erg warm dus we hebben weinig ondernomen. Maar met uiteten, op het strand liggen, snorkelen, echte italiaanse ijsjes eten, slapen en relaxen is ook niets mis!
We hebben echt genoten van twee weken zon, zee en elkaar! Hieronder heb ik wat foto's geplaatst zodat je nog even mee kunt genieten van onze vakantie op Elba!

Op dinsdagavond 22 juli om 12 uur vertrokken we richting Italie. Omdat het rustig was op de weg konden we lekker door rijden.
De boot vertrok vanuit Piombino, zo'n 1450 km rijden vanaf Ermelo. Rene had het gas flink ingetrapt dus om half 1 's middags kwamen we al in Piombino aan.
We hadden geen tickets gereserveerd maar dat was geen enkel probleem, we konden zo de boot op en om 1 uur vertrokken we al!
We hadden een prachtig uitzicht vanuit de boot op het eiland. Veel afgelegen baaien en ontzettend helder water. Heerlijk om na zoveel uur in de auto even lekker uit te waaien aan dek..
Na een uur varen kwamen we aan op Elba.

Rene en ik hadden geen campingplaats gereseveerd dus uiteraard zijn we eerst op zoek gegaan naar een camping. We kwamen in het plaatsje Lacona op Camping Tallinucci terecht.
Een heerlijk rustige camping direct aan zee.
Het was ontzettend warm en het nadeel van kamperen is dat je je tent eerst op moet zetten! Zwetend en puffend hebben we ons huisje opgezet, luchtbed opgepompt en spulletjes uit de auto gehaald. We waren allebei brak en zijn buiten op de grond in slaap gevallen...
Op de rechter foto zie je dat het de reis en inspanningen waard waren want; wat een heerlijk strand!

Rene had een studieboek meegenomen voor het behalen van zijn vaarbewijs. Hier is hij aan het leren...

Deze foto's zijn op het hoogste punt van het eiland genomen (Monte Capanne).
Je kon met een kabelbaan omhoog om vervolgens te kunnen genieten van het prachtige uitzicht!

Bob, Madelon, Ismee & Anouk Nobels waren onze strandmaatjes! Gezellig kletsen, snorkelen en zonnen.

Rene met zijn vriendinnnen, Ismee & Anouk.

We hadden een onderwatercamera meegenomen en hierboven zie je een aantal onderwaterfoto's. We hebben veel vissen gezien. Rene en Bob zijn 's nachts nog een keer wezen snorkelen en dat was ook erg mooi.

Tja, we zijn echt verliefd!

In onze tweede week kwamen MiYoung en Maarten bij ons op de camping staan! Erg gezellig.

Lekker uit eten.

Nog even genieten van een echt italiaans ijsje!!

En dan is het toch echt tijd om de boel weer in te pakken en richting huis te gaan.
Het was een heerlijke vakantie. Ik kan niet wachten tot volgend jaar!

home photogallery vrienden familie webdesign hotstuff topsites thanx faq archief